Na distanční výuku většina z nás nevzpomíná zrovna s láskou, ale některé její aspekty se dají velice dobře využít k obohacení běžné výuky. V letošním roce jsme v tomto duchu s 8. třídou v rámci fyziky podnikli virtuální návštěvu elektráren.
Nejdřív jsme byli společně se třídou z Uherského Hradiště připojení do virtuálního studia ČEZU, odkud nás kromě připraveného programu týkajícího se přednášky o obnovitelných zdrojích čekalo i další připojení na rozličná místa českých elektráren, kam bychom se běžně nikdy nedostali.
Zopakovali jsme si velmi zábavnou formou princip výroby elektrické energie a dozvěděli jsme se i některé zajímavé detaily, například jak se staví větrná elektrárna, jak dlouho to trvá a další informace. Velká část programu byla věnována i porovnání vodní, větrné a solární elektrárny. Žáci byly velmi pozorní, akci si užili a obohatili svoje poznatky z hodiny fyziky.
Markéta Kyloušková, učitelka fyziky a chemie