Studenti SSUD tvoří s dětmi z Pramínku

Jak naučit prvostupňové děti vyjmenovaná slova tak, aby je nejen uměly dobře používat, ale aby je to i bavilo? Otázka, kterou si klade každý prvostupňový učitel, ale nejenom on.

S podobnou otázkou si lámali hlavu také studenti Střední školy umění a designu v Brně. Tématem jejich klauzurních prací totiž bylo zpracovat grafické výukové materiály pro výuku vyjmenovaných slov na základní škole.

Studenti druhého ročníku to pojali zodpovědně. Nejprve dorazili za námi do školy, kde se seznamovali s tím, jak se vyjmenovaná slova učí v Pramínku a také se samotnými dětmi. Připravili jim sérii obrázků, které jim promítali a zjišťovali jejich reakce. Co se jim líbí, co je děsí, co je pro ně smutné.

V Pramínku nakonec strávili na začátku prosince loňského roku celé dopoledne, protože             s dětmi připravovali také jejich společnou animaci. Tvořili krátké filmy, ve kterých rozhýbávali jejich oblíbenou hračku. Vznikly z toho vtipné krátké filmy.

A jak to dopadlo s těmi klausurami? Rozhodně se povedly, dětem i učitelům se moc líbily. Zejména to, jak byly filmy nápadité, hravé a každý úplně jiný. Na všech bylo vidět ohromné množství práce a času, které do nich bylo investováno.

Pokud by se našly peníze a někdo by se tohoto nápadu chtěl chopit a rozvinout ho natolik, že by pro výuku vyjmenovaných slov vznikla ucelená řada videí a animací, prvostupňové děti i jejich učitelé by to jistě ocenili.

U srdce nás také zahřálo, že jeden ze studentů své video v závěrečných titulcích věnoval dětem z Pramínku. On sám je přitom absolventem Pramínku. Děkujeme, Huberte.

Kateřina Bukovjanová

Share This